Program Ekošola je mednarodno uveljavljen program celostne okoljske vzgoje in izobraževanja, namenjen spodbujanju in večanju ozaveščenosti o trajnostnem razvoju med otroki, učenci in dijaki skozi njihov vzgojni in izobraževalni program ter skozi aktivno udejstvovanje v lokalni skupnosti in širše.
Temeljna načela delovanja programa Ekošola
Osnovno načelo delovanja programa Ekošola je, da bodo otroci, učenci in dijaki kmalu v prihodnosti vplivali in sprejemali pomembne odločitve na vseh ravneh našega življenja.
Program Ekošola je šola za življenje, zato v njem uresničujemo naslednja načela:
- skrb za človeka vključuje varovanje zdravja, izgradnjo medsebojnih odnosov ter skrb za okolje in naravo,
- okoljska vzgoja je sestavni del ciljev in vsebin vsakega predmeta v izobraževalnem programu,
- naravoslovne dejavnosti povezujejo cilje in vsebine med predmeti,
- vrednostni cilji so sestavni del življenja šole,
- dejavnosti mladih so odraz ustvarjalnosti, novih idej in konkretnih akcij oziroma projektov,
- vzgojno delo znotraj šole je celovito in povezano z lokalno skupnostjo in odločevalci,
- prihodnost je v povezovanju mladih med državami Evrope in sveta.
Cilji programa Ekošola
Glavni cilj slovenskega programa Ekošola je vzgoja otroka in mladostnika, da skrb za okolje in naravo postane del življenja. Drugi cilji so:
- uvajati vzgojo in izobraževanje za okoljsko odgovornost,
- spodbujati in večati kreativnost, inovativnost ter izmenjavo idej,
- učinkovita raba naravnih virov (voda, odpadki, energija)
- povezovati okoljska vprašanja z ekonomskimi in socialnimi,
- razvijati pozitivne medsebojne odnose
- sodelovati pri preprečevanju in odpravi revščine,
- vzgajati in izobraževati za zdrav način življenja v zdravem okolju,
- povezovati ekošole v Sloveniji, EU in širše.
Koordinatorici: Erna Lorber Drofenik, Mateja Škorc
PROJEKTI IN AKTIVNOSTI V ŠOLSKEM LETU 2022/23
18. november PROJEKTNI DAN na temo DAN SLOVENSKE HRANE
Učenci 6., 8. in 9. razreda smo pri različnih predmetih spoznavali slovensko hrano. Spoznali smo zgodovino hrane, recepte, tvorili opis postopkov in izdelovali letake, preizkusili smo se v tehtanju sestavin in tudi pripravi jedi.
Ob koncu 5. šolske ure smo pripravili skupaj z učenci 7. razreda degustacijo jedi tudi za mlajše učence. Pripravljene jedi so bile zelo okusne, zato smo vse pojedli.
- 6., 7. in 8. razred: E-ODPADKI IN RECIKLIRANJE ELEKTRONSKIH NAPRAV (skupna tema za vse).
- 6. razred: TRAJNOSTNI RAZVOJ, VARSTVO OKOLJA IN ONESNAŽEVALCI
- 7. razred: OGLJIČNI ODTIS
- 8. razred: ZELENA ENERGIJA
Učenci 6. razreda so spoznavali sestavo kartonsko embalažo za mleko in sokove KEMS. Iz te embalaže so ustvarili POT MLEKA in POT SOKA.
Pri pouku biologije in naravoslovja so učenci izdelali modele DNA in modele CELICE, iz odpadnega materiala. Pri svojem delu so bili inovativni.
PROJEKTI IN AKTIVNOSTI V ŠOLSKEM LETU 2021/22
RAVNANJE Z ODPADKI / LOČENO ZBIRANJE ODPADNIH MATERIALOV
Zbiranje izrabljenih tonerjev in kartuš
Zbiranje odpadne plastične embalaže in odpadne embalaže KEMS (Tetra Pak)
Zbiranje odpadnega papirja in kartona
Vključitev ustanove v čistilne akcije v lokalni in širši skupnosti
Spodbujanje rekreativnih odmorov v telovadnicah in na prostem
Mlekastično! Izberem domače
Podnebne spremembe
Ekokviz OŠ
Hrana ni za tjavendan
Možnost dobiti manjšo porcijo ali dodaten obrok
Zmanjševanje ostankov hrane
MLEKASTIČNO
KROŽNO GOSPODARSTVO
UČNE URE V NARAVI