Zagotovo ste že slišali za Jovse, obsežno naravno ravnico mokrišč, ki se razprostira na površini okoli 4,5 km² med cesto Župelevec – Dobova, Kapelskimi goricami in reko Sotlo v občini Brežice. Učenci podružnične šole Kapele smo se odpravili v raziskovanje tega čudovitega naravnega bisera v neposredni bližini naše šole.
Zjutraj smo se zbrali v šoli, kjer smo se okrepčali s šolsko malico. Na naše vabilo sta se prijazno odzvali Anja in Karmen, strokovni delavki Kozjanskega parka, ki sta nas spremljali skozi cel dan in s svojim strokovnim znanjem popestrili dogajanje v Jovsih. Prečkali smo cesto in se ustavili pred staro šolo. Tam sta nas pričakala gospa Milena Vranetič iz Turističnega društva Kapele in gospod Ivan Urek iz Krajevne skupnosti Kapele. Učenci smo oblikovali dve skupini in si izmenično ogledali info sobo v stari šoli s prekrasnim predstavitvenim filmom o Jovsih. Gospa Milena pa nas je popeljala na razgledno ploščad turističnega društva, ki je v neposredni bližini šole, v svet ptic s pomočjo lesenih piščali iz katerih smo bolj ali manj uspešno izvabljali zvoke teh čudovitih živalskih pevcev. Dotaknili smo se pomena ptic in naše narave, ki jo moramo še naprej ščiti in z njo ravnati preudarno.
Sledil je spust po gozdi poti skozi čarobnost gozda, kjer smo srečali prve živalice, hrošče govnače. Tam kjer se gozdna pot konča se nam je odprl prekrasen pogled na ravnico naših Jovsov. Sprehod smo nadaljevali do ptičje opazovalnice, sproti vpijali informacije gospodične Karmen o Jovsih in se končno povzpeli na opazovalnico ter skozi daljnoglede iskali ptice. Morda smo bili le malce preglasni, ker so se nam ptice previdno izmikale. Kakšno pa smo vseeno ujeli s pogledom. V gozdu nas je Anja razveselila z dvoživkami, katere smo lahko tudi pobožali, podržali, manj pogumni pa zgolj opazovali. Na koncu nas je presenetil gospod Marjan, ki je ravno v Jovsih obročkal ptice. Pokazal nam je ptico, katero je ujel zjutraj, ji nataknil na nožico obroček, oz. kot se je sam izrazil registrsko tablico za ptiče, ter jo izpustil nazaj v svobodo, saj jo je čakala še dolga pot, vse do Afrike.
Ptica je poletela, mi pa smo se polni vtisov, novih zgodb, znanja, vrnili v šolo. Jovsi, zagotovo še kdaj pridemo!
Zapisala: Tina Škaler

NARAVOSLOVNI DAN: Gremo v Jovse
V sredo, 5. 10. 2022, smo se zbrali pred staro šolo in se razdelili v 2 skupini. 1. skupina je šla v staro šolo gledat film o Jovsih. 2. skupina, v kateri sem bila jaz, smo šli oponašati ptice, ki živijo v Jovsih. Nato smo se zamenjali. Ko smo mi pogledali film smo si ogledali še razglednico. Nato smo šli v Jovse. Tam smo imeli malico. Po malici smo se razdelili v 2 skupini. Prva skupina je šla opazovati z daljnogledi ptice na opazovalnico. Druga pa je izvedela več o žabah in pupkih, kater smo lahko pobožali. Potem sta se skupini zamenjali. Nato je prišel gospod, ki nam je več povedal o obročkanju ptic. Nato smo se po osti poti vrnili v šolo na kosilo. Tak je bil naš naravoslovni da.
Nika Kežman, 4. b

(Visited 82 times, 1 visits today)